Årsmöte 2026
Norsk-Finska Handelsföreningen rf:s årsmöte hölls den 19 maj på KGL. Norsk Ambassade i Helsingfors. Tack till alla medlemmar som deltog på mötet. I samband med årsmötet gick ordförandeklubban vidare från Ane Ahnger till Klas Blomqvist. Vi riktar ett varmt tack till Ane för hans betydelsefulla arbete för NOFI och önskar Klas varmt välkommen i rollen som ny ordförande.
Vi välkomnar även våra nya styrelsemedlemmar Berndt Schalin, Lars Hagebris och Tua Takasu. Minna Akerholm, Timo Reinikainen, Filip Kronqvist och Triinu Varblane fortsätter sina mandat i styrelsen, och Ane Ahnger tar vid som styrelsemedlem. Ett varmt tack till Katja Jankens, Tove Kietz och Amanda Lindqvist som vid årsmötet lämnade styrelsen för deras värdefulla insatser för NOFI.
Den nya styrelsen inledde sin verksamhet med ett konstituerande möte den 12.6 och har redan dragit upp linjerna för den kommande hösten och även delvis för programmet våren 2027.
Medlemsavgiften 2026:
Vid årsmötet fastställdes medlemsavgiften för 2026. Avgiften bibehålls för företag med färre än 100 anställda, och för företag med över 100 anställda har vi infört en ny medlemsnivå. Läs mer här: Medlemsavgiften faktureras i augusti.